Gösanatt 2013 - Rekordfisk och rekord i deltagare!

Vårt nya vandringspris gjort av Ölandskonstnären Jan Nilsson var kanske vad som lockade ett rekordstort antal deltagare till årets Gösanatt.
Fanny Simonsson blev den första kvinnan att vinna detta ärofyllda pris med en gös på 2,1 kg.

FANNY SIMONSSON MED REKORDFISKEN

Nio båtar med förväntansfulla fiskare samlades den 4/7 kl. 18.00 på Östra Stranden. Hela dagen hade vädret varit fint men just som grillarna skulle tändas kom en skur. De flesta var förberedda, regnställ och paraplyer kom fram.
Björn Andersson berättade om gösen, vilka drag som rekommenderas, hastighet, djup och andra knep. Wobblers såldes med medlemsrabatt och det var många som utrustade sig med nya doningar.
Åskan mullrade lite på avstånd men lagom till start slutade det regna och vi gav oss ut på två timmars fiske. Vissa drog mot Appelö andra valde att gå mot Hästhallarna. Svante Ljung som kört ända från Malmö för att vara med dök upp på sjön och därmed var vi tio båtar!
Klockan 21.30 var det avgjort. Vi "gubbar" och gamla fiskerävar fick se oss spöade av Fanny Simonsson som håvade upp en gös på 2,1kg (naturligtvis på en wobbler rekommenderad av Björn). Tvåa blev Jan Holmgren med en gös på 0,8kg. Leif Johnsson halade lägligt fram en flaska champagne och efter en stunds firande och eftersnack drog vi hem - många säkert med revanchlusta inför Gösanatten 2014!

Klicka på länken till höger och starta ett bildspel i Power Point.
Sätt Power Pont i presentationsläge, glöm inte att sätta på ljudet.