75-årskalaset !!!!!!!!!!!!!!!!

Den 8/8 kl. 18.30 började firandet på Kronobergs Slottsruin med en skål i "bubbel". Därefter följde en tipspromenad med fina priser skänkta av våra "sponsorer" - Bil & Marin, Jaktia och Evedalsvärdshus. Sammanlagt vinstvärde var ca 2.500:-.

David - glad vinnare! David - glad vinnare!

Första priset kammades hem av David Lindqvist - en automatisk flytväst !
Bordets läckerheter levererades av medlemmen Pelle Berglund/Arena Service och alla lät sig väl smaka.
Tre av våra äldsta medlemmar och kulturbärare var med; Gunnar Johansson, Sven Westborg och Kurt Jonsson med fru Karin.
Gunnar fyllde dessutom 85 år, vilket firades med hurrarop.
Sven hade tagit initativet och stod för det mesta faktainnehållet till skriften om VSF's grundare som delades ut på festen. (Läs den - klicka HÄR)

Gunnar Johansson, Sven Westborg, Karin och Kurt Jonsson

Kvällen avslutades med en show av pyroteknisk natur för vilken det vederbörligen hade inhämtats polisens och miljöförvaltningens tillstånd. Tyvärr hade varken myndigheterna eller vi insett att djuren på Kronobergs Kungsgård kunde bli skrämda. Lyckligtvis skadades inga djur men det ledde till merarbete för Kungsgården vilket vi framfört ursäkt för till vår medlem 84 Viveca Fransson.

Se fler bilder från kvällen i bildspelet nedan. Fotograf: Tomas Johansson