Gösanatten 2014 - Nya rekord!!!

Den 26:e juni avgjordes årets Gösanatt.
Det blev nytt rekord med 27 deltagare och nya rekord i både antal gösar och storlek på vinnargösen!

Enligt tradition och ohejdad vana lyckades styrelsen återigen välja en dag med ytterst osäkert väderläge. SMHI lovade ösregn och hade utfärdat en klass 1 varning för kraftig åska. YR lovade uppehållsväder med en och annan solglimt och denna gång fick norrmännen rätt!

Kjell "Kjelvis" Johansson känd fiskeguide och författare av fiskeböcker öste ur sin sjö av erfarenheter vad gäller gösfiske.
Han gav goda råd och tips, bla hur man metodiskt kan prova sig fram till vilka djup olika wobblers går. Han gjorde jämförelser mellan olika sjöar och hur metoderna skiftar. Vi fick tips på bra beten och om hur en fluocarbontafs kan förbättra resultatet.

Många var sugna på att komplettera betesboxen och Björn Andersson hade med sig ett urval produkter från Jaktia som såldes med medlemsrabatt.

Se Kjelvis på TV4     Kjelvis hemsida

Medhavd mat och dryck avnjöts i det oväntat fina vädret.
Intällda  på ösregn hade vi förberett Östra Stranden med ett partytält. Vi följde väderläget under dagen när åskan mullrade.  Att det i år fanns en intresseanmälan på hemsidan gjorde att vi kunde maila ut en väderuppdatering. Skulle vi behövt ställa in hade vi med kort varsel kunnat meddela samtliga anmälda så att man inte behövde åka ut i onödan. Vi beslöt att lita på YR istället för SMHI - tur var väl det!

19.30 drog alla båtar iväg ut på sjön för att återsamlas klockan 21.30.
Nu skulle det avgöras vem som fått den största gösen!

Värdig vinnare blev Charlie Lundgren (inbjuden av medlem 81). Han fick inte bara den största gösen på 2,2kg utan också två stycken!
Gösarna togs på en Manns wobbler. Med i vinnarbåten var också Willie Nordin och Kalle Berglund.

Grattis Charlie! Vandringspriset kommer att delas ut på VSF´s nästa årsmöte.

Övriga som fick gös var: Gustaf Bergstrand, Henrik Styrell (inbjuden av medlem 64), Bengt Löfqvist och Anders Bergstrand. De fick varsin signerad bok om gösfiske skriven av Kjelvis.

.

Nästa år kör vi igen och hoppas på nya rekord både vad gäller fisket och antalet deltagare!!!

Skall det bli Du som erövrar priset 2015?

Se historia, regler och tidigare vinnare här

Klicka på länken ovan och starta ett bildspel i Power Point.
Sätt Power Pont i presentationsläge, glöm inte att sätta på ljudet!